پالادیوم, پلاتین, خرابی کاتالیزور, خریدار کاتالیزور استوک, خریدار کاتالیزور مستعمل, خطرات بازیافت, قیمت کاتالیزور, کاتالیزور, مطالب

اجزای تشکیل دهنده کاتالیزورهای خودرو ها

کاتالیزورهای خودرو ها

اجزای تشکیل دهنده کاتالیزورهای خودرو ها

هر کاتالیستی از سه قسمت اساسی تشکیل شده است :
1)ماده کاتالیزگر : این بخش شامل فلز هایی همچون پالادیوم و رادیوم و پلاتین و طلا و یا ترکیبی از آنها می شود ؛ البته باید این را بدانیم که بهره گیری از فلز های گرانبها سبب افزایش چشمگیری در قیمت کاتالیزور خودرو ها می شود و این امر نشان دهنده ی اهمیت در قبال حفظ و نگهداری نمودن از کاتالیزور خودرو ها در زمانی طولانی تر است .
2) هسته کاتالیزور ها : بستر این بخش جنسی از سرامیک مونولیت دارد که در اکثر موارد ساختاری لانه زنبوری را شامل می شود و در نقطه ی مرکزی کاتالیست جای می گیرد .
3) لایه اکسیدی : ساخت این لایه از اکسید آلومینیوم و سیلیکا و آلومینا و یا دی اکسید تیتانیوم می باشد و وظیفه اش حفظ و نگهداری نمودن از ماده ی کاتالیزگر خودرو ها می باشد .

مزیت ها و عیب های ناشی از حذف کاتالیزورهای خودرو ها :

در صورت حذف این قطعه کاربردی ، آلایندگی های گازی خودرو ها تا سقف 30 برابر افزوده خواهند شد و نتیجه ای جز افزایش مصرف سوخت در خودرو ها و صدای موتور خودرو ها نخواهد داشت .
از جمله مزیت های حذف کاتالیست ها می توان به این امر اشاره کرد که در ابتدای کار سبب افزایش شتاب و قدرت موتور در خودرو ها می شود اما با گذشت زمان موتور خودرو ها تحت تاثیر این امر قرار می گیرند و رو به فرسایش می روند و همچنین دیگر شاهد شتاب بالا در خودرو ها نخواهیم بود .

تاثیر گذاری کاتالیست خودرو ها بر روی طبیعت و محیط زیست :

هدف از اختراع مبدل کاتالیزوری این است که در کم کردن آلودگی های سمی ناشی از سوختن سوخت های فسیلی (هیدروکربن های موجود در خودرو ها) کمک کننده می باشد .
تحقیق های انجام شده نشان دهنده ی این موضوع می باشد که این دستگاه ها در کاهش دادن نشر هیدروکربن ها (حدودا 87 درصد) ، مونوکسید کربن (حدودا 85 درصد) و نیتروژن اکسید (حدودا 62 درصد) تاثیر گذار است و همچنین شرایط آلودگی هوا را رو به بهبود می کشاند .
متوقف شدن روند گرمایشی زمین پیرو کم شدن نشر گاز های آلاینده و سمی هم چون دی اکسید کربن و سایر گازهای مضر گلخانه ای می باشد و هم چنین هنگامی که این گاز ها در جو اتمسفر کاهش یابد سبب کم شدن ریزش باران های اسیدی خواهد شد .

مطالب مربوط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *