خریدار کاتالیزور فرسوده, خریدار کاتالیزور کهنه, خریدار کاتالیزور مستعمل, خریدار کاتالیست فرسوده, خریدار کاتالیست کهنه, خریدار کاتالیست مستعمل, مطالب

عناصر اصلی کاتالیست در خودرو

کاتالیست در خودرو

کاتالیست در خودرو

عناصر اصلی که سبب بوجود آمدن کاتالیست می شود و همچنین نقش کاتالیستی را انجام می دهند البته بر اساس استاندارد های آلایندگی مورد استفاده و همچنین بر اساس فرایندی که انجام می گیرد شامل موارد ذیل است :
فلز های گرانبها مانند رودیوم و پلاتین و پالادیم .

فلز های غیر گرانبها مانند نیکل ، منگنز ، مس و آهن .

عناصر اصلی کاتالیست در خودرو

ساختار کاتالیزور یک ساختار محصور است که غالبا به شکل یک لوله بلند و یا به شکل جعبه است . مبدل بعنوان یک جزء جدایی ناپذیر از سیستم اگزوز خودرو به شمار می رود که جایگاه آن نزدیک تر از بلوک موتور است تا لوله خارجی اگزوز که در انتهای دیگر سیستم وجود دارد را پوشش دهد ؛ چرا که گاز های تشکیل شده در زمان کار موتور باید پیش از ورود به محیط زیست از مبدل عبور کنند . ظاهر درونی مبدل با توجه به قدیمی بودن خودرو متفاوت است ؛ اغلب مدل های مدرن از یک سیم پیچ فلزی که طرح لانه زنبوری دارد ،

تشکیل شده اند اما مدل های تقریبا قدیمی تر به جای طرح لانه زنبوری ، سطحی پر از دانه های سرامیکی دارند . می توان گفت که یکی از اهداف طرح لانه زنبوری یا دانه های سرامیکی این است که حرکت گاز های خروجی را کند سازد . تمام سطح مبدل دارای یک ماده کاتالیزوری است که با کند شدن حرکت گاز ها ، فرصت کافی جهت برقراری ارتباط با ماده کاتالیزوری ایجاد می شود . مواد کاتالیزوری معمولا از یک لایه بسیار نازک از فلزات گرانبهایی مانند پلاتین یا رادیم تشکیل شده و معمولا یک مبدل 9 گرم پلاتین را دارا است و همین فلزات گران بها باعث گرانی این قطعه شده است .

دلیل نقص در کاتالیزور

.  احتراق ناقص نیز به نوعی سبب خرابی کاتالیزور می شود ؛ چرا که احتراق ناقص سبب تغییر ترکیب گاز های خروجی می شود و گرم شدن زیادی موتور باعث افزایش حرارت گاز های خروجی می شود ؛ بنابراین به احتمال زیاد موجب خرابی کاتالیزور می شود .

مطالب مربوط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *