خاک کاتالیزور, خرابی کاتالیزور, خریدار کاتالیزور استوک, خریدار کاتالیزور فرسوده, خریدار کاتالیزور کهنه, خریدار کاتالیزور مستعمل, خریدار کاتالیست استوک, خریدار کاتالیست دسته دوم, خریدار کاتالیست فرسوده, خریدار کاتالیست کهنه, خریدار کاتالیست مستعمل, فلزات کاتالیزور, قیمت کاتالیزور, کاتالیزور, مطالب

علائم و نشانه های خرابی کاتالیزور اگزوز خودرو

نشانه های خرابی کاتالیزور

نشانه های خرابی کاتالیزور

علائم و نشانه های خرابی کاتالیزور اگزوز خودرو

خراب شدن مبدل کاتالیست اگزوز خودرو یا همان کاتالیزور اگزوز خودرو علائم و نشانه هایی دارد که شما می توانید قبل از اینکه مشکل جدی برای خودرو پیش بیاید از بروز مشکل جدی جلوگیری کنید.

1.روشن شدن چراغ چک کردن موتور

چراغی مضمون چراغ چک موتور موجود دارد که اگر هرگونه خطا و مشکلی توسط رایانه خودکار خودرو شناسایی شود که عملکرد موتور خودرو را دچار مشکل میکند، این چرا روشن میشود.

بعد از روشن شدن چراغ چک موتور سریعا به تعمیرگاه مراجعه نمایید خودروی خود را اسکن کنید.

2.پایین آمدن میزان عملکرد خودرو(نشانه های خرابی کاتالیزور)

هر مشکلی که در خودرو ایجاد شود ممکن است باعث افت عملکرد خودرو بشود. اگر ناگهان خودرو شما دچار لرزش ها و تکان های غیر عادی شد

و قدرت آن به اندازه کافی نباشد باید شک کرد که مشکل از عملکرد ناقص کاتالیست خودرو است.دلیل این تکان ها و نداشتن کشش خودرو میتواند مبدل کاهش یافته است

و به‌دلیل تخریب‌شدن و داغ‌شدن سلول‌ها و نیز مسدود شدن راه عبور گازهای اگزوز، موتور نمی‌تواند به‌خوبی تنفس کند. در نتیجه ماشین قدرت کافی ندارد و این را به‌خوبی حس خواهید کرد.

3.شنیدن صداهای غیرطبیعی از زیر ماشین

در 2 حالت شما باید حتما به عملکرد ناقص کاتالیست اگزوز و نشانه های خرابی کاتالیزور خودرو شک کنید. اولین حالت زمانیست که دور موتور شما خیلی بی دلیل بالا رفته است.

باید حتما از عملکرد درست کاتالیست اگزوز خودرو خود اطمینان حاصل کنید. مورد بعدی زمانی است که شما هنگام استارت زدن خودرو صدای تقه می شنوید.

این مشکل شنیدن صدای تقه در هنگام استارت زمانی است که سلول‌های سرامیکی تجزیه می‌شوند و ذرات آنها تحت‌تأثیر جریان گاز و نیروهای گریز از مرکز به دیواره کاتالیزور برخورد می‌کنند و این صدا آن‌قدری بلند است که آن را بشنوید.

4.اشکال در خروج گازهایی که از صداخفه‌کن اگزوز می‌آیند.(نشانه های خرابی کاتالیزور)

حتما تا بحال پیش آمده است که دستتان را مقابل اگزوز خودرو گرفته باشید و دود را حس کرده باشید.

به طور حتم اگر کاتالیست شما سالم بوده باشد و درست کار کند این دود به صورت یکنواخت و صاف نیست بلکه حالت ارتعاشی و موج دار است و اصلا به صورت صاف نیست.

حال دلیلش شاید مشخص باشد، زمانی که مبدل کاتالیست شما، سلول های فیلترهایش نابود شده باشد و دیگر سلولی برایش نمانده باشد که به عنوان فیلتر عمل کند،

همین دلیل باعث میشود تا دودی که از اگزوز شما خارج میشود به صورت صاف و بدون موج باشد.

البته این نکته نیز  در بحث نشانه های خرابی کاتالیزور قابل ذکر است که نابودی سلول های یک مبدل کاتالیست به صورت یک دفعه و یکجا نیست و شاید مدت زمان زیادی طول بکشد تا سلول های یک کاتالیزور به طور کامل از بین برود و دود خروجی از اگزوز بدون ارتعاش شود.

جهت کسب اطلاعات جامع تر در این کاتالیست ها و نشانه های خرابی کاتالیزور به سایت خرید کاتالیست فرسوده و مستعمل مراجعه نمایید.

مطالب مربوط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *